Multimedia otaczają nas w internecie na każdym kroku, a znakomita większość z nich to różnego rodzaju grafiki. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy, z jakim plikiem mamy do czynienia, ponieważ wiedza ta zwyczajnie nie jest nam niezbędna. Sytuacja zmienia się, kiedy pierwszy raz musimy przygotować plik do druku- wówczas możemy zostać przytłoczeni wytycznymi dotyczącymi parametrów zdjęć i obrazów.
Prawidłowy dobór formatów, kolorów i detali – te czynniki składają się na najważniejsze aspekty, które powinniśmy mieć na względzie, przygotowując plik do druku. Wiedza ta przyda się zarówno początkującym grafikom, jak i osobom zlecającym zadanie z obszaru designu. Dzięki temu komunikacja między artystą i pracodawcą będzie bardziej przejrzysta i unikniemy nieporozumień.
Skala makro
W ogólnym ujęciu mamy do czynienia z dwoma rodzajami grup: grafiką rastrową i wektorową. Na tę pierwszą składają się obrazy, których komponenty stanowią piksele. Zazwyczaj będą to prace tworzone w takich programach jak Photoshop, czy darmowy GIMP. To też najpopularniejszy rodzaj grafik, które widzimy w internecie. Tworząc obraz w aplikacjach do grafiki rastrowej, zazwyczaj bazuje się na zdjęciach i ich pochodnych. Do zalet można zaliczyć mniejszą wagę (niż w stosunku do grafiki wektorowej), natomiast wadą jest utrata jakości przy zmianie rozmiaru plików. Przykładowo, jeśli tworzymy CV i w obszarze roboczym wstawimy swoje zdjęcie, które bazowo zostało zapisane jako obraz o małych wymiarach, zwiększając je, będziemy mieli do czynienia z rozmazaniem fotografii. Po drugiej stronie mamy grafikę wektorową- tutaj symbole nie bazują już na pikselach, a krzywych. Jest to więc zapis funkcji matematycznych, którego obszar możemy dowolnie powiększać i pomniejszać. W codziennych zadaniach grafikę wektorową możemy spotkać w postaci logo (np. firmy) – to rodzaj obrazu, który z uwagi na szeroką gamę zastosowań musi być uniwersalny pod względem zmian wielkości. Dzięki temu dobrze prezentuje się zarówno na wizytówkach, jak i bilbordach. Do programów, w których możliwe jest tworzenie grafik wektorowych, należy m.in. Adobe Illustrator.
Rodzaje plików graficznych
W zależności od programu możemy spotkać nawet kilkanaście różnych rozszerzeń plików. Do najważniejszych zaliczają się takie formaty jak:
JPG i JPEG – to rodzaj grafiki rastrowej, najczęściej występujący w sieci, z uwagi na zastosowaną stratną kompresję można porównać go do formatu MP3. Do zalet należy mały rozmiar pliku, do wad — utrata jakości zapisywanego obrazu, możliwa do zminimalizowania w zależności od programu. Inną jakość będzie miał JPG tworzony w Paintcie, a inny w Photoshopie.
PNG – to uniwersalny format rastrowy, jeśli zależy nam na pełnej jakości danej grafiki. Należy do rozszerzeń obsługujących przeźroczystość. Możemy podzielić go na dwa rodzaje: PNG 8 (obsługujący 256 kolorów) i PNG 24 (16 milionów kolorów, bezstratny).
GIF – zazwyczaj spotykany w postaci prostych animacji, to również rozszerzenie, które nie obsługuje warstw
TIFF – w przypadku tego rodzaju pliku mamy do czynienia z bezstratną jakością, może być używany do przenoszenia plików z możliwością wglądu w warstwy na różnych urządzeniach i programach
PDF – to format wektorowy, jeden z najbardziej uniwersalnych w przestrzeni graficznej. Ogromną zaletą jest możliwość otworzenia obrazu bez potrzeby posiadania programu graficznego. Jednocześnie jest też często wykorzystywany do przesyłania gotowych projektów z możliwością edycji poszczególnych warstw.
Finalnie mamy również do czynienia z plikami spłaszczonymi i otwartymi. Do pierwszej grupy zaliczamy takie obrazy, które po otworzeniu w programie graficznym nie mają możliwości edycji elementów i warstw. Pliki otwarte pozwalają na wgląd w poszczególne warstwy i edycję obrazu. Do rozszerzeń, w których można zapisać tego typu grafiki, należą m.in. PSD, AI i CDR.
Od grafiki do wydruku
Najbardziej kluczowe na etapie przygotowywania pliku do druku jest wybranie odpowiedniego formatu zapisu. Z uwagi na różne oprogramowanie graficzne, którym dysponuje użytkownik i drukarnia, obraz musi operować rozszerzeniem możliwym do otworzenia przez obie strony. Najczęściej stosowany pod tym względem jest PDF, rzadziej TIFF i JPG. Kolejny ważny element to zastosowanie spadów i marginesów bezpieczeństwa, czyli wyszczególnienie fragmentu obrazu, który w wyniku cięcia przez gilotynę może zostać naruszony. Spady wynoszą zazwyczaj 3 mm, a marginesy- 5 mm, ich linie ustawia się podczas zapisu pliku. Powinniśmy pamiętać, aby w tych obszarach nie zawierać istotnych dla grafiki informacji. Ważna kwestia to również kolory- możemy wybierać wśród dwóch zestawów: CMYK i RGB. Grupa RGB stosowana jest zazwyczaj w przypadku plików przeznaczonych do publikacji w sieci (grafiki na media społecznościowe, strony internetowe) i druku fotografii pigmentowej, najbardziej uniwersalny w przypadku zwykłego druku jest jednak CMYK, stosowany między innymi w druku offsetowym, lateksowym i cyfrowym.
Autor: Konrad Bielawski, specjalista ds. odzyskiwania danych w firmie DATA Lab. Informatyk z wykształcenia. Pasjonat sportów motorowych i brytyjskiego kina.
W zestawieniu znalazły się wydawnictwa, w których zachwycił nas projekt graficzny, interesujący sposób wykorzystania materiałów i uszlachetnień lub ciekawa forma opakowania. Pod uwagę braliśmy zarówno standardowe opakowania na płyty cd jak i książki, śpiewniki oraz inne opakowania złożone, do których dołączony był krążek.
Kolejność jest przypadkowa, gdyż to Was, poprzez głosowanie zapraszamy do wyboru tego najpiękniejszego i najciekawszego opakowania 2018 roku!
Basia Stępniak- Wilk „Ponad Ziemią”
Tomik wierszy „Ponad ziemią” to ostatni projekt śpiewającej autorki i kompozytorki – Basi Stępniak Wilk. Książka zawiera płytę CD, na której autorka śpiewa swoje piosenki z towarzyszeniem Grzegorza Palusa (akordeon), a wiersze Basi czytają – Anna Dymna, Marek Bałata i Jan Nowicki. Wydawnictwo dopracowane jest w każdym szczególe – twardą oprawę ozdabia na froncie złocona grafika. Karty książki wykonane są z miłego w dotyku, ozdobnego kremowego papieru, na której wspaniale prezentują się reprodukcje obrazów autorstwa Władysława Szyszki. Zwieńczeniem formy jest tacka na płytę wykonana z kaszerowanego eko- papieru.
Opracowanie graficzne: Katarzyna Godyń – Skoczylas
Wydawca: Studio 2002
Druk: Mediapixel
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie „I żyli długo i w Szczecinie. Śpiewnik”
To ubrana w atrakcyjną formę, pomysłowa promocja miasta poprzez muzykę. Wydawnictwo zawiera teksty piosenek z płyty „I żyli długo i w Szczecinie”, zapisy nutowe oraz płytę z linią melodyczną. W śpiewniku znajdują się ciekawostki o Szczecinie, które prezentuje przewodnik miejski, Przemek Głowa. Śpiewnik posiada przemyślaną i funkcjonalną formę – twarde karty spięte są metalową spiralą, płyta mieści się w kieszeni na końcu książeczki. Uwagę przyciąga barwna grafika, którą dodatkowo podkreśla lakier UV na stronie tytułowej.
Pomysłodawca: Dorota Serwa
Ilustracje oraz skład: Zuzanna Bukała
Wydawca: Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
Druk: Mediapixel
Moribunda „Inner Songs”
Moribunda to krakowska „folk-transowa maszyna do podróży wewnętrznych”. „Inner Songs” jest pierwszą płytą 5 osobowego zespołu, zawiera 8 utworów. Okładka to 6 stronicowy digipack, z efektownym, wytłoczonym na froncie liściem.
Projekt graficzny: Stanisław Sokołowski
Wydawca: Piotr Grząślewicz, Moribunda
Druk: Mediapixel
Bella Szwarcman-Czarnota, Róża Ziątek-Czarnota, Dorota Szwarcman „Liederbuch”
Płyta zawierająca piosenki w języku jidysz oraz 8 nigunów i 1 utwór instrumentalny. Złocone elementy stworzyły na okładce wspaniałą kompozycję. Druk kolorem na brązowym papierze ekologicznym pozwolił na uzyskanie fantastycznego efektu.
Więcej o płycie: www.austeria.pl/produkt/lider-buch-spiewnik-rodzinny/
Projekt graficzny: Marianna Cielecka
Wydawca: Wydawnictwo Austeria
Druk: Mediapixel
Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka „What has created our identity ?”
To wyjątkowo rozbudowane wydawnictwo będące zapisem wystawy, która odbyła się w Wieliczce w ramach obchodów 100- lecia odzyskania niepodległości.
Komplet składa się z:
– książki w twardej oprawie z logotypem projektu wykonanym w technice sitodruku i hot stampingu,
– płyty CD zamieszczonej w książce na nietypowej, kartonowej tacce,
– pendrive z logotypem,
– twardego, kaszerowanego pudełka zamykanego na magnes z wytłoczonym logotypem projektu na froncie.
Pomysłodawca projektu: Jan Godłowski
Opracowanie graficzne, koncepcja opakowania: Mediapixel
Druk i skład: Mediapixel
Wydawnictwo: Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
Juzyna, Potock „Folk &Rock Relation”
Babiogórskie Centrum Kultury pod wspólnym szyldem „Folk & Rock relation” wydało płyty dwóch lokalnych zespołów- Potock i Juzyna. Projekt graficzny okładki oraz użyte materiały pięknie współgrają z muzyką zawartą na płytach. Całość – obwoluta oraz dwa ekopacki wydrukowane są na papierze eko. W bocznych kieszeniach ekopacków ukryta jest płyta oraz plakat z tekstami piosenek i zdjęciami zespołów.
Projekt graficzny i skład: Koncept Natalia Melzer
Wydawca: Babiogórskie Centrum Kultury im. dr U. Janickiej- Krzywdy
Druk: Mediapixel
Goat Force One „Goatcraft Airlines”
To pierwsza płyta pięcioosobowego zespołu ze Starachowic. Krążek zapakowany jest w rozbudowany digipack z boczną kieszenią na książeczkę. Wrażenia dotykowe zapewnia pokrycie opakowania folią aksamitną, zaś oko cieszy spektakularne tłoczenie na froncie wykonane srebrną folią w technice hot stamping. (TUTAJ filmik z powstawania okładki):
Projekt graficzny: Sebastian „Seba” Nowak (zdjęcia), Paweł „Erol” Niziołek
Produkcja – Goat Force One & erolmedia.pl
Druk: Mediapixel
Lubomirski Festival 2018
Na okazję pierwszej edycji Lubomirski Festival powstało specjalne, ekskluzywne wydawnictwo z kompozycjami Kazimierza Lubomirskiego. Płyta zapakowana jest w rozbudowany digipack ze złoceniem na froncie. Na kartach digipacku można przeczytać program festiwalu oraz wykonawców.
Wydawnictwo: Agencja Artystyczna „Kameny”
Projekt graficzny: Rafał Lewandowski
Druk: Mediapixel
Sebastian Najder, Paweł Przybylski
Płyta duetu Sebastian Najder, Paweł Przybylski to digipack z eko- papieru, który ozdabia autorska grafika. Ich płyty są niepowtarzalne- na każdym z krążków zostawili swoje odciski palców 🙂
Projekt graficzny: Adriana Depta
Produkcja: Paweł Kluczewski, Sebastian Najder
Druk: Mediapixel
Smutne Piosenki „Dziki Ogród”
Płyta poznańskiego zespołu Smutne Piosenki zachwyca swoją baśniową, niezwykłą oprawą graficzną autorstwa Rozalia Las. Krążek „Dziki Ogród” zapakowany jest w ekopack z książeczką. Okładkę ozdabiają błyszczące detale wytłoczone złotą folią na gorąco.
Projekt graficzny: Rozalia Las
Druk: Mediapixel
Radio Ufo „Dark Days”
To drugi solowy album Jacka Bilińskiego- gitarzysty i autora muzyki, znanego z zespołów Dr Zoydbergh i Wicked Heads. Materiał zamieszczony na płycie w całości skomponowany, nagrany, zagrany, zaśpiewany i zmiksowany przez Jacka w…sypialni. Okładka na płytę to standardowy digipack, który posiada zupełnie nie standardową grafikę autorstwa Łukasza Lendy.
Projekt graficzny: Łukasz Lenda
Druk: Mediapixel
Aga Dyk „Odlot na Dominikanę”
Solowa płyta wokalistki zespołu Brathanki – Agi Dyk. To dawka dobrego humoru, która płynie do nas z błyskotliwych tekstów autorstwa Michała Zabłockiego. O muzykę zadbał Marek Kościkiewicz, Janusz Mus i Marcin Nierubiec. W Mediapixel powstała oprawa graficzna i niebanalna okładka na płytę. Odcień koperty, w której umieszczona jest płyta idealnie współgra z kolorystyką zdjęć.
Grafika: Anna Fidzińska- Mediapixel, Alina Jędrysik Fotografia
Producent: Agnieszka Dyk- Florkowska
Produkcja muzyczna: Chris Aiken
Druk: Mediapixel
Kapela z Gminy Damnica „Tu i teraz”
To druga płyta zespołu z Damnicy. Okładkę stanowi digipack na papierze eko z piękna, gwiaździstą panoramą z elementami wytłoczonymi srebrną folią na gorąco.
Projekt graficzny: Aleksander Gurłacz
Druk: Mediapixel
Hello My Sunsine „Wolno nam żyć wolno”
To debiutancka płyta pięcioosobowego zespołu. Krążek zapakowany jest w digipack z książeczką. Intrygującą grafikę podkreśla lakier uv nałożony miejscowo.
Produkcja: Marcin Bors
Projekt graficzny: Witold Trzcionka
Druk: Mediapixel
Nikola Kołodziejczyk feat. Tomasz Dąbrowski, Samuel Blaser, AUKSO
„Suite for trumpet, trombone and string orchestra”
Nikola Kołodziejczyk to kompozytor, aranżer, dyrygent i pianista. Zdobywca wielu nagród, między innymi dwóch Fryderyków — Jazzowy Debiut Roku 2015 za suitę na orkiestrę jazzową „Chord Nation” i Jazzowy Album Roku 2016 za suitę „Barok Progresywny” z udziałem instrumentów ludowych, historycznych oraz improwizatorów.
Najnowsza „Suita” wydana jest z rozmachem i niezwykłą starannością o szczegóły. Płyta zamknięta jest w twardym, eleganckim pudełku zamykanym na magnes. Oprócz płyty w środku znajduje się książeczka i zapis nutowy części Suity w dużym formacie. Ciekawym dodatkiem są również pocztówki ze zdjęciami i fragmentami Suity.
Wytwórnia płytowa: Nowa Brama Pro Musica
Produkcja: Nikola Kołodziejczyk, Agnieszka Kiepuszewska, Roch Siciński
Projekt graficzny: Aleksandra Głodek
Zdjęcia: Marta Rybicka, Mikołaj Zacharow
Druk: Mediapixel
Wystarczy, że przyniesiesz do nas gotowy materiał muzyczny, a my wytłoczymy Twoją płytę, zaprojektujemy grafikę i pomożemy dobrać ciekawe opakowanie. Ale, abyś nie zgubił się w gąszczu rodzajów opakowań i branżowym nazewnictwie, przygotowaliśmy materiał filmowy, w którym urocza Ola odpowie na najczęściej nurtujące Was pytania:
Film został zrealizowany przez IMPERIA FILM
Wystąpiła: Aleksandra Kosztyła
Zapraszamy do oglądania!
A na koniec niespodzianka!
Niepublikowane dotąd zdjęcia z planu filmowego w Imperia Film Studio:)
Na zdjęciu: Jacek Szary (Mediapixel), Piotr Jasiołek (Imperia Film), Aleksandra Kosztyła
Packaging Polska jest prestiżowym magazynem o opakowaniach, wyróżniającym się wyjątkową treścią i layoutem. Jest skierowany do wszystkich tych, którzy pracują z opakowaniami : począwszy od projektu, poprzez produkcję, a na logistyce kończąc. Miesięcznik drukowany jest w 5000 egzemplarzy.
Pełny artykuł możecie przeczytać również tutaj:
To czteropłytowy album (3 CD + bonus DVD) zawierający studium muzyki baletowej Feliksa Nowowiejskiego. Składają się na niego dwa utwory „Malowanki Ludowe” op. 18 i „Król Wichrów” op. 37. Wykonawcami są Sinfonia Varsovia i Chór Polskiego Radia zaś całość poprowadził dyrygent Sebastian Perłowski. To monumentalne dzieło zawierające koło 100 minut muzyki! Oprawa jest elegancka i dopracowana w każdym szczególe. Całość w nieco mniejszym niż standardowy formacie, zapakowaliśmy jest w obwolutę z tłoczonym napisem. Wewnątrz książeczka oraz 3 płyty są umieszczone w ekskluzywnych czarnych kopertach. Całość robi wrażenie.
2. The Saints „In Klezmer Hois”, Wydawnictwo Austeria, opracowanie graficzne: Małgorzata Szurdak
The Saints to trio wykonujące muzykę klezmerską we własnych aranżacjach. Absolwenci krakowskiej Akademii Muzycznej sięgnęli po najbardziej charakterystyczne dla ludowej muzyki żydowskiej brzmienie akordeonu, skrzypiec i kontrabasu. Często można posłuchać ich na krakowskim Kazimierzu. Opakowanie wydrukowaliśmy na papierze ekologicznym, którego faktura i kolor wydobywają dodatkowe walory grafiki. Złote tłoczenia na rdzawym tle prezentują się przepięknie!
3. Jerzy Filar „Dwie Dusze”, projekt graficzny: Maria Kondratowicz, Bogusław Jackowski, Jerzy Filar
Autorska płyta Jerzego Filara- muzyka, kompozytora, wykonawcy swoich piosenek do tekstów Jacka Cygana spod znaku „Krainy Łagodności” i piosenki poetyckiej, założyciel zespołu Nasza Basia Kochana. Wydawnictwo jest podsumowaniem 40 lat pracy artystycznej muzyka.
Digipack oraz książeczka wydrukowane są na szlachetnym, przyjemnym w dotyku papierze. Na froncie widoczna jest rzeźba „Dwie Dusze” autorstwa Małgorzaty Żak, która dzięki wykonanemu przez nas tłoczeniu zyskała trzeci wymiar.
4. Górniacy, wyd. Miejski Dom Kultury w Kolbuszowej, grafika: Mateusz Starzec
Książka „Górniacy” to doskonale opracowane pod względem merytorycznym dzieło na temat Kolbuszowej Górnej i Zespołu Ludowego Górniacy. To nie tylko historia, zwyczaje, przepisy kulinarne, słowniczek gwary ale też muzyka – aż 3 płyty CD. Mieliśmy przyjemność wydrukować książkę w twardej oprawie i zapakować ją w dodatkową obwolutę ze efektownym złoceniem na froncie.
5. „Wszyscy jesteśmy Kościuszkami”, wyd. Biblioteka Polskiej Piosenki, projekt graf.: Mediapixel
W związku z przypadającą w 2017 roku 200 rocznicą śmierci Tadeusza Kościuszki Ośrodek Kultury Biblioteka Polskiej Piosenki przygotował specjalne wydawnictwo płytowe z piosenkami i pieśniami poświęconymi tej postaci.
W Mediapixel powstał kompletny projekt graficzny książki, którą następnie wydrukowaliśmy i wytłoczyliśmy do niej płyty. Warto zwrócić uwagę na ciekawy sposób wykorzystania lakieru UV. Został naniesiony miejscowo, tak że stanowi odrębny projekt graficzny.
6. Agata Kulis „Come a little closer”, producent: Debo Ray, projekt graficzny: Mediapixel
Ta płyta nie tylko pięknie brzmi, wspaniale wygląda ale również pachnie !
Agata Kulis to pochodząca z Krakowa wokalistka, autorka piosenek, stypendystka Berklee College of Music (Boston, USA). Jej debiutancka płyta została nagrana w Bostonie, mix wykonał kilkukrotny laureat nagród Grammy. W Mediapixel stworzyliśmy projekt graficzny, druk na okładce ozdobiły błyszczące złote elementy (metoda hot stamping). A prawdziwą „wisienką na torcie” jest zmysłowy zapach opakowania…
7. Royal Hunt „2016”, NorthPoint Production, projekt graficzny: Alexandra Andersen
Duńskie gwiazdy rocka- zespół ROYAL HUNT skończył 25 lat. Z tej okazji w połowie 2017 wydano ekskluzywne DVD pokazujące ich jubileuszową trasę koncertową. Płyty dołączone są do eleganckiej książki w twardej oprawie pokrytej folią aksamitną, a do tego załączony jest pamiątkowy plakat.
8. The Missing Part „The Missing Part”, grafika: Joanna Andriievskyi
Po 6 latach wspólnego grania duet The Missing Part wydał płytę. Płytę długo wyczekiwaną i piękną zarówno w warstwie muzycznej jak i wizualnej. Okładkę ozdabia świetna grafika autorstwa Joanny Wojtkiewicz z portretami Natalii i Roberta. Całość wydrukowaliśmy na niepowlekanym, surowym kartonie, a płyta umieszczona jest w dodatkowej czarnej kopercie, przypominającej kopertę na płytę winylową.
9. Atrakcyjny Kazimierz „25-latka”, wyd. Polska Wytwórnia Muzyczna RKDF
Okolicznościowa płyta „25- Latka”, zawiera największe przeboje Atrakcyjnego Kazimierza. Obok niego w nagraniach usłyszeć można Grzegorza Ciechowskiego, Kayah, Jose Torresa , Kobrę, Jacka Rodziewicza, Wojciecha Waglewskiego i Wojciecha Karolaka. I jak przystało na srebrny jubileusz cały komplet jest skąpany w srebrze: srebrna płyta, okładka i książeczka. Zdecydowanie to był nasz drukarski srebrny rekord.
10. WWF „W harmonii z naturą. Dźwiękowe pejzaże przyrodnicze Polski”, projekt graficzny: Mediapixel
To płyta, której tematyka i opakowanie pozostają w szczególnej symbiozie. WWF stworzyło album, który jest dźwiękowym krajobrazem miejsc, mających w Polsce szczególne znaczenie przyrodnicze i w których fundacja WWF Polska realizuje programy na rzecz ochrony przyrody. W Mediapixel powstał natstrojowy projekt graficzny, który przenieśliśmy na ekologiczny karton. Ekopack posiada boczną kieszeń, w której ukryta jest płyta.
„Pierwsza płyta jest najważniejsza. Zadbaj aby była pięknie wydana” – powtarzamy artystom, którzy rozpoczynają swoją przygodę ze sceną muzyczną. Oczywiście, następne wydawnictwa są również bardzo ważne – obrazują świat wewnętrzny artysty, śledzą jego wędrówkę przez kolejne etapy pracy twórczej. Płyta jest wizytówką każdego muzyka. Co zrobić by była ona naprawdę wyjątkowa?
W Mediapixel każdego klienta traktujemy indywidualnie, służymy radą, wspólnie szukamy najlepszych rozwiązań. Znamy odpowiedź na pytanie, co zrobić, by wydawnictwo wyróżniało się na sklepowej półce. Jest to prostsze niż myślisz – wybierz odpowiedni rodzaj uszlachetnienia. Czytaj dalej
Od premiery płyty CD, opracowanej wspólnie przez koncerny Phillips i Sony, minęły już ponad 34 lata. Od tamtej pory wiele się zmieniło. Gdy tylko na rynku pojawiły się płyty wraz z odtwarzaczami, producenci na całym świecie zaczęli szukać sposobu, by stworzyć idealne opakowanie. Miało być przede wszystkim praktyczne – płytę powinno się łatwo wyciągać z pudełka, miała się ona nie rysować, a pudełko być trwałe. Czytaj dalej
W końcu nadszedł TEN dzień. Po miesiącach, a może i latach prób, szlifowania, dopracowywania i koncertowania w końcu masz materiał na swój wymarzony krążek. Wybrałeś już firmę, która stworzy unikatowe i oryginalne opakowanie, pasujące duchem do Twojej muzyki. Pozostało tylko wydać płytę.
I wtedy…w głowie pojawiają się pytania. Przeglądasz setki stron internetowych wyraźnie mówiących, że do wyboru masz dwie opcje: duplikowanie płyty lub tłoczenie. Czym to się różni? Która opcja jest bardziej opłacalna? Czytaj dalej
Mediapixel: Jaki zespół dziś reprezentujesz?
Mateusz Frankiewicz: Dzisiaj jestem z zespołu Legend of Kazimierz.
Mediapixel: Jaką tam pełnisz funkcję?
Mateusz Frankiewicz: Na płaszczyźnie muzycznej jestem kontrabasistą, śpiewam, wymyślam dużo różnych rzeczy, a prócz tego jestem szefem.
Mediapixel: A to nam się udało z szefem dzisiaj porozmawiać (śmiech)
Mateusz Frankiewicz: Tak (śmiech)
Mediapixel: Powiedz skąd nazwa zespołu Legeng of Kazimierz. Czytaj dalej
W ówczesnym świecie zdominowanym przez cyfrowy obraz, ekspresję koloru, natłok informacyjny, wielu ludzi poszukuje odpoczynku dla zmysłów, alternatywnego sposobu życia. W wyniku pewnego rodzaju „przebodźcowania”, coraz częściej sięgamy po filozofię „slow” – slow life, slow food itp. Zachwycamy się naturą, pięknem tkwiącym w prostych kształtach i czystych barwach. Staramy się powrócić do korzeni i czerpać z mądrości przodków. Jednak nie można powiedzieć, że się cofamy, o nie! Wręcz przeciwnie, starym prawdom nadajemy nowoczesny rys, tak by spełniały oczekiwania XXI wieku. Takie tendencje zauważamy praktycznie w każdej dziedzinie współczesnego życia. Również w drukarstwie, czego znamienitym przykładem są druki techniką letterpress. Czytaj dalej